تهران، زعفرانیه، خیابان مقدس اردبیلی، کوچه ثارالله، پلاک ۱۴، طبقه همکف
09126135104

کاراته چیست ؟

کاراته ورزشی است با ریشه ژاپنی که هدف آن این است که بدن را وسیله ای تخصصی جهت حمله ودفاع نماید. در واقع ورزشی است که درقالب مبارزه بین دو نفر اجرا میگردد.

کاراته در لغت به دو واژه کارا یعنی خالی (Empty) وته به معنای دست (Hand)تقسیم میشود که معنای کلی کاراته – دو(راه کاراته)، مبارزه با دست خالی (بدون سلاح) میباشد که در این راه دل و ذهن از تمام خواسته های دنیوی و غرور بی جا خالی ونهایتاً فرد میبایست بر نفس اماره خویش فایق آید.

در این رشته، مسابقات بصورت تیمی وانفرادی در دوبخش آقایان و بانوان در رشته های کاتا وکومیته انجام میگردد.

اوزان مسابقات کومیته انفرادی به ترتیب 55- و 60- و65- و 70- و75- و80- و80+و آزاد برای آقایان و 53- و60-و60+و آزاد برای بانوان میباشد.

تاریخچه جهانی کاراته:

انسان از زمان تولد مجبور به مبارزه برای ادامه زندگی میباشد پس تاریخ قطعیبرای پیدایش این فکر که بدن را به وسیله مبارزه تبدیل نماید نمیتوان یافت، اماکاراته امروزی شکل تکامل یافته ای از کمپوی چینی (بوکس چینی) می باشد که در ابتدا اوکیناواته نامیده می شد.

کاراته از سال 1912 به صورت سیستماتیک از کشور ژاپن به جهان خارج  معرفی شد ودر سال 1964 اولین فدراسیون رسمی کاراته در جهان توسط انجمنهای گوناگون ژاپنی هم زمان با بازیهای المپیک در ژاپن تشکیل یافت. (FAIKO) در طی این سالها کاراته از طریق سازمانهای مختلف بین المللی تغذیه گردید تا اینکه هم زمان با اولین دوره مسابقات جهانی این رشته در سال 1970 ، کنفرانسی با حضور 32 کشور برگزار گردید که منجر به تشکیل سازمانجهانی کاراته دو (WUKO) شد. و از این زمان به بعد کاراته به عنوان ورزش جهانی دست یافت.

مدتی بعد فدراسیون جهانی کاراتهW.K.F تاسیس و نهایتاَ به تایید I.O.C رسید واکنون این سازمان زیر نظر I.O.C مشغول به کار میباشد ومسابقات رسمی آن از طریق همین مجموعه در جهان انجام میگردد.

W.K.F درهرقاره ای نماینده ای دارد که علاوه بر این که به عنوان رئیس فدراسیون همان قاره متولی امور می باشد سمت نایب رئیسی فدراسیون جهانی را نیز دارد و مسابقات دوره ای آن قاره را انجام میدهد که در آسیاA.K.F(فدراسیون کاراته آسیا) عهده دار آن است و کشور ما نیز بعنوان زیر مجموعه هردو سازمان فوق فعالیت مینماید.

مرکز سازمان جهانی کاراته در کشور اسپانیا و سایت اینترنتی آن  www.wkf.netو مرکز فدراسیون کاراته آسیا در کشور تایوان می باشد.

نوشته های مرتبط

EnglishIran